top of page
Search

משחקי למידה

כילדה הרגעים הזכורים לי ביותר מהלמידה הם הרגעים בהם שיחקתי עם אמא שלי משחקי למידה (שיאמר לזכותה הייתה משקיענית ביותר).

את לוח הכפל למדתי בזכות משחק קלפים שהכנו ביחד וגם מילים חדשות באנגלית או את ערי הבירה העולמיות למדנו במשחקים שונים.

היום, אני מקפידה לשחק עם התלמידים שלי משחקי למידה שונים אך פשוטים על מנת להפוך את הלמידה לחווייתית וטובה יותר. ברור לי שכשלומדים כך לומדים יותר טוב והמוטיבציה עולה.

חשוב לציין שמשחקי למידה לא מיועדים רק לילדים ויכולים להוות כלי משמעותי בלמידה של תלמידים בוגרים יותר ואף סטודנטים.

אז הנה שני רעיונות למשחקי למידה פשוטים להכנה בבית –

  • שליפה מהירה – מכינים כרטיסיות עם שאלות (תרגילים בחשבון, מושגים לפרש וגם שאלות ממבחן). שמים סטופר או שעון חול, כל אחד בתורו צריך לשלוף כמה שיותר קלפים ולענות על השאלה שיש בקלף, המנצח הוא מי ששלף בסוף המשחק כמה שיותר.

  • משחק הזיכרון – מכינים קלפים עם שאלות ותשובות והמטרה היא להתאים ביניהם. על הקלפים אפשר לכתוב מושגים ופירושם או תרגילים והתשובות. מי שיאסוף בסוף המשחק הכי הרבה זוגות ינצח.

ואפשר גם בדרכים טכנולוגיות – היום יש מגוון רחב של אתרים ואפליקציות המציעים משחקים מלמדים, 3 דוגמאות קטנות מתוכם:



bottom of page